nederlands  |  français
contactformulier e-mail
MINITRAILER- Constructie Vergauwe - Home   MINITRAILER- Constructie Vergauwe

De MINITRAILER is in elke soort opbouw of vorm van oplegger die rijdt in het normale CE circuit mogelijk in het klein (vandaar minitrailer ) maar wel rekening houden met enkele praktische zaken zoals lengte en eigen gewicht van de constructie ( we weten dat het gaat over +-6600kg totaal gewicht oplegger ,dus beperkt ). Hoe langer en hoe complexer de constructie hoe zwaarder er gebouwd moet worden dus eigen gewicht gaat ook de hoogte in. Ook de wendbaarheid van een te lang voertuig vermindert.

Een normale opleggerlengte varieert tussen 6m en 9m. Onze autotransporter voor 3 wagens is 10.5m. Standaard zijn de MINITRAILER voorzien van luchtvering. Er is een enkel as of een dubbelasser ( bij machinetransport ) op enkel of dubbel lucht. De stalen chassis zijn warmbad gegalvaniseerd zodus zij deze op de beste manier beschermd tegen roest ( de warme zink is overal aanwezig dus ook in de koker profielen). Men kan een open of gesloten MINITRAILER hebben waarbij de gesloten oplegger zowel in een geriveerde alu kast ( vlakke, geribte ), klembau of plywood of geisoleerde (licht, diepvries) uitvoering verkregen worden. De oplegger kan een vlakke vloer of van het dieplader type zijn ( lage instaphoogte).

Er kan gewerkt worden met een gewone dubbele achterdeur, een gewone laadklep of een onderschuif laadklep.
Er zijn zoals bij de grote opleggers diverse opties te bekomen zoals bv een PVC gereedshapskoffer , een hoog-daal ventiel ( om laadvloerhoogte aan te passen aan de laadkaai of om de oprijhoek of instaphoogte te verlagen), laadkleppen, speciale binneninrichtingen ( vastzetsystemen, tussenschotten, rekken, etc ) , koelgroepen , etc.

De MINITRAILER kan gebruikt worden voor transport van pakketten, voedingswaren, gekoelde producten, diepvries, kledij, machines , auto's , kortom alles die nu per grote vrachtwagens gebeurt maar dan met het comfort en het rijbewijs van een bestelwagen met het bijkomende voordeel dat één trekker meerdere opleggers kan bedienen (de ene wordt geladen terwijl de andere op de baan is) en bij een trekker met dubbele cabine kunnen er zelfs tot 6 personen mee

De MINITRAILER kan vergeleken worden met een vrachtwagen van ± 11ton met eenzelfde opbouw. Dus goedkoper in aankoop, verzekering, taksen, onderhoud en verbruik en dit met groter flexibiliteit, multifunctioneel, een beter oogkontact met de zwakke weggebruiker.

Antwoord op veelgestelde vragen: Bij elk transport van goederen dient boven de 3.5t altijd een tachoschijf ingevuld te worden alsook de rij en rusttijden gerespecteerd worden. De max snelheid van alle voertuigen (= bestelwagen alleen of bestelwagen + aanhanger of trekker + oplegger) met een treingewicht > 3500kg is 90km/u.
Er is uiteraard geen eurovignet nodig ( trein < 12ton )